2013. augusztus 18., vasárnap

Bükkszentkereszt - 1. nap

Idén, immár harmadik éve pihizünk pár napot együtt a középiskola óta ismert barátnőimmel és családjaikkal. Már tavaly is, és idén is úgy alakult, hogy augusztus 10-e körül gyűlünk össze, amikor a kis legfiatalabbnak van a szülinapja, úgyhogy meg lettem ünnepelve. Íme, a zajándékok. :) 
Látszik, hogy tudják rólam, hogy szeretem a tengert és a világítótornyokat. :) A hátizsákot természetesen s.k. alkották a drágák, a dobozt is maguk festették, szalvétatechnikázták az ügyeskezűek, köszönöm nekik. A legédesebb és a legtöbb örömöt adó ajándék asszem a dobozban lelt negyven kártyácskán szereplő, kivitelezendő feladat lesz. Rendesek voltak, mert határidőt nem adtak, hogy mikorra kell teljesítenem őket, ellenben kaptam hozzá albumot, amelyben dokumentálhatom a sikeres végrehajtásukat. 

Köszönöm Nektek, csajok (a léggömb még ma is tartja magát)!
 
A megérkezésünk napja nagyjából a lecuccolásból állt, illetve megnéztük a gyógyító köveket és üddögéltünk kicsit rajtuk, remélem, mindenkinek hatásos volt. Én teljesíthettem is a negyven feladat egyikét, ezt, még térképet is kaptam hozzá anélkül, hogy Mami boltjába fel kellett volna szaladni érte: 
Gyógyító kövek Bükkszentkereszten 
(http://www.bukkszentkereszt-szallas.hu/gyogyito-kovek) 

Bükkszentkereszt azon misztikus helyek egyike, ahová az emberek százai jönne évről évre, hogy eljussanak a természet különleges energiáját sugárzó köveket és fákat rejtő zarándok helyre. A Bükk-hegység kőzettani és ásványtani szempontból egyedülálló, Magyarországon nincs rokona. Sok millió évvel ezelőtt a Balkán környékén keletkezett és a földgyűrődések folyamán került a jelenlegi helyére. Kis mennyiségben sokféle ásványkincse van. A Boldogasszony kövének legendája úgy keletkezett, hogy azon a helyen gyülekeztek a hívők a kácsi búcsúra, és ott várta vissza a rokonság a búcsújárókat. A búcsújárók oda-vissza kb. 20 km-t tettek meg egy nap alatt. Hazatérve a Boldogasszony kő köré letelepedtek pihenni és meglepően gyorsan pihenték ki magukat. Bükkszentkereszt (akkor még Újhuta) lakói hívő katolikusok. A legenda szerint Mária Jézus halála után világgá indult bánatában. Amikor Újhutára ért, elfáradt és leült egy kőre, amely megpuhult alatta, és megőrizte az ülése nyomát. Ezért tartja a nép gyógyítónak azt a követ és környékét
Elsétáltunk még a Lófő-tisztásra, IV. Béla király emlékművéhez, állítólag itt ütközött meg utoljára a tatárokkal. Éjszaka Perszeidák nézés, láttam életem első hullócsillagját is, úgyhogy ez is pipa. :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése